23948sdkhjf

Bilbranchen DI vil møde de nye spillere

Autobranchens etablerede aktører sætter app-udviklere i stævne til snak om nye muligheder.

NETVÆRK Det går næsten ikke en måned i den danske autobranche uden, at en ny spiller melder sig på banen med enten en app, et it-system eller noget tredje. Bilbranchen DI har derfor i et par måneder brygget på, hvordan man kunne sætte den etablerede del af autobranchen sammen med de nye spillere på markedet.

I første omgang kommer det til at foregår på Gl. Vindinge ved Nyborg den 21. september mellem klokken 13 og 16. Her kan man blandt andre møde Rubberduck og Carbuddii. Den ene tilbyder dækskift til slutbrugere, mens den anden på en app kan lave køresedler til brug hos forhandlere.

Formålet med at afholde et møde, hvor Bilbranchen DI trækker både etablerede kræfter og nyere kræfter ind i ringen, er, at man både skal diskutere, om der kan laves nye samarbejder, om det digitale produkt overhovedet giver mening og om produkterne og tjenesterne er konkurrenter til autobranchen eller blot en del af den.

- Nye virksomheder opstår i branchen i disse år. Alle virksomheder, der mener at have fået øje på noget, forhandlerne ikke kan eller vil. Men spørgsmålet er, om alle de nye spillere nu også er konkurrenter, eller om de i virkeligheden er potentielle samarbejdspartnere. Begge erkendelser er vigtige for vore medlemmer, siger direktør i Bilbranchen, Thomas Møller Sørensen.

På selve dagen er det Bilbranchens mål, at både medlemmer og udviklerne skal gå derfra med en styrket oplevelse. For medlemmerne skal det ifølge Bilbranchen DI selv give nye perspektiver på bilbranchen og eksisterende forretningsmodeller, skarpe kundeindsigter samt fornyet inspiration. Hertil smarte og skalerbare genveje til bedre service, indblik i intelligente løsninger i spirende nicher og styrke netværk med nye innovative spillere.

For de nye spillere skal det resultere i konkret feedback på konceptet, viden om forhandlernes behov og prioritering, indsigt i en værdifuld strategisk og operationel erfaringsbase, indblik i en stærk men kompleks værdikæde, styrke netværk med relevante beslutningstagere og altså ende ud i konkret feedback på konceptet.

Skulle man være interesseret kan man læse mere på Bilbranchen DI’s hjemmeside.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.158