STØJ Når det kommer handler om at tage farten af biler, har stort set alle biler de sidste mange årtier på vejen brugt den samme teknologi: En bremseskive monteret på akslen med kalibre, som dermed trykker højfriktionselementer på diskens overflade og sænker dens rotation.
Det er en gennemprøvet formel, en som bilproducenterne overtog fra luftfa...
Teknik til elbiler skal reducere dækstøj
Continental skubber på for at udvikle stadig flere komponenter til el- og hybridbiler. Det er også godt mod dækstøj.
3
Billeder
Konstruktionen i sin helhed. Fra venstre er det: Dækket, fælgringen, Continentals nye stjernekonstruktion, bremseskiven, bremsekaliberen og i sidste instans akslen til regenerering. (Foto: Continental)
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement