Global portal involverer kunderne
DATADELING Det seneste år har den danskbaserede klima- og motorkølingsproducent Nissens arbejdet på en ny måde at engagere kunderne med virksomhedens produkter via datadeling. Løsningen har været en komplet ændring af platformen væk fra den tidligere webshop til en helt ny kundeportal. Nissens nethandel-chef Peter Thybo Andersen forklarer:
- Vi har et markant ønske om at tilbyde mere en blot et sted at købe produkter, da selve købet ofte er baseret på analyser og et holistisk syn på merværdien. Topprioriteten er selvfølgelig stadig at have en brugervenlig og effektiv shop, men vi vil gerne tilføje mere end det, forklarer Peter og uddyber:
- Vi oplever en stor stigning på ønsker og efterspørgsler for data. Med Nissens Kundeportal kan vi nu invitere vores kunder endnu længere ind i Nissens’ univers.
Nyeste info og trends
For at kunne facilitere delingen af data har den nye kundeportal et download-center, hvor Nissens kan uploade filer, som kunderne kan hente, når det er belejligt for dem. Dette, kombineret med Nissens eksisterende services, er designet til at involvere og holde kunderne opdaterede med den nyeste information og trends - dette gælder både for store og mindre kunder.
- Vores hidtidige shop var ni år gammel og virkede faktisk rigtig godt, specielt når man tænker på alderen. Men vi så logiske begrænsninger i dette design, specielt når det kommer til mobiler, tablets og at gøre fuld brug af widescreen mulighederne, som moderne pc’ere tilbyder. I stedet for har vi lavet en portal, som er fuldt funktionel på både smartphones og tablets, imens den stadig beholder fokus på desktop-versionen, hvor vi udnytter hele bredden af skærmen, forklarer Peter Thybo Andersen.
Feedback forbedrer
Han understreger at Nissens har bygget den nye portal for at interagere tættere med sine kunder.
- Det er også derfor, at vi opfordrer brugere, både eksternt og internt, til at give feedback til, hvordan portalen virker, samt inspiration til hvordan den burde virke. Vi vil forsætte med at tilpasse os efter inputs fra markedet, opfordrer Peter Thybo Andersen.
Forbedret forbrugeroplevelse * Selvom den tidligere Nissens webshop havde nogle år bag sig var løsningen meget populær. Derfor har Nissens også valgt at bibeholde meget af den overordnede struktur, kombineret med nye tilføjelser, som inkluderer: * Et nyt sammenligningsværktøj, som tillader kunderne at sammenligne teknisk information såvel som tegninger og billeder. Dette betyder, at brugeren kun behøver at bruge sekunder på at kigge efter forskellene som gør at de finder det rigtige produkt. * Unikke URL’er linket til produkter for at dirigere brugere direkte fra Nissens andre platforme. For eksempel i Nissens News, som informerer kunderne om månedlige sortiment-opdateringer. I fremtiden vil det være muligt for kunder at kunne klikke på det specifikke produkt i nyhedsbrevet og få deres unikke informationer såsom pris, leveringstid og ekstra produktinformation. * Download-funktion, hvor Nissens vil lægge vigtig information ud til kunderne i sikkerhed af portalen. Dette vil fungere som et unikt datadelingsværktøj i de kommende år. Se www.cp.nissens.com, og uden login via www.catalogue.nissens.com |
Fakta om Nissens A/S Siden 1921 har Nissens udviklet, fremstillet og leveret en bred vifte af klima- og motorkølingsanlæg til det selvstændige autoreservedelsmarked overalt i verden. I dag beskæftiger Nissens mere end 1200 engagerede medarbejdere på verdensplan. |