23948sdkhjf

Et dækbrand med power

Pirelli forsøger med især sin kalender at sætte dagsordenen.

ATTITUDE Ud over dæk er Pirelli kendt som et brand, der markerer sig stærkt i flere sammenhænge. Bedst kendt er brandet for sin kalender. Den har over årene udviklet sig fra klassisk værkstedskalender med smukke kvinder til et kunstprojekt, hvor verdens topfotografer udfolder skiftende temaer hvert år. I det hele taget går Pirelli ind i en lang række powerfulde projekter.

- For vores forhandlerled er Pirellis store synlighed en styrke, fordi det gør brandet ’top of mind’ hos forbrugerne. De er som altid synlige ved Formel 1 men aktuelt også ved VM i Ishockey her i Danmark til maj samt Wold Cup i alpint skiløb, opremser Christian Hove-Nielsen, Product Manager, Tires & Rims hos FTZ.

Synligheden i de vinterprægede sportsdiscipliner skærper opmærksomheden på Pirelli som leverandør af vinterdæk, mens sammenhængen mellem produkt og projekter er mindre oplagt i andre sammenhænge som blandt andet sponsorat til fodboldklubben Milan, opbakning til den internationale bryst-cancer dag og støtte til et italiensk bådbyggerfirma. Pirelli har også sit eget museum i Firenze.

- Vi går ind i en lang række alsidige projekter, der er oplagte enten i forhold til vores produktsortiment eller vores profil som et high-end brand. Synligheden udadtil er en særdeles afgørende faktor for vores brand, selv om vores hovedfokus naturligvis er at udvikle og producere de bedste dæk, siger Lars Bergmark fra Pirelli.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.123