23948sdkhjf

Toyota Køge har hjulpet i udviklingsarbejdet af Forsi

Eftermarkedschef Torben Jørgensen finder Forsi så godt nu med 15 procents tidsbesparelse, at han ikke ser grund til at skifte til et andet system.

SELVHJÆLP En af de 12 pilot-virksomheder i arbejdet med inddragelse, ideer og feedback til Forsikring & Pension om udvikling af Forsi/Autotaks er Toyota Køge, Niels & Morten Pedersen A/S. Herfra siger eftermarkedschef Torben Jørgensen, at han og virksomheden har været glad for at være med i testforløbet gennem et halvt års tid.

- Det er blevet 10-15 procent hurtigere for os at taksere skader nu i forhold til før opdateringen, og systemet er blevet hurtigere og mere stabilt med flere nye og gode ændringer og funktioner. Det ved vi specifikt, fordi vi har udført tidsstudier og talt meget om "godt og skidt" i systemet. Før opdateringen var der for eksempel nogle uhensigtsmæssigheder i layoutet omkring felter og indskrivning, som vi skulle bruge unødig administration på. Det har vi nu været medvirkende til at få gjort mere tidssvarende og smidigt efter opdateringen. Især på de små skader kan vi se, at det har været en fordel med opdateringen, siger Torben Jørgensen.

Han har med iPhone filmet en kollega under opgørelsesarbejde af skader og indsendt videoerne til udviklingsfolkene hos F&P, for at kunne påpege uhensigtsmæssigt arbejdsgange.

Kan nu se rapport-rettelser

Også funktionen, der viser forskellen mellem den afsendte Autotaks-rapport til taksator og en eventuelt tilrettet rapport fra taksator til værkstedet, nævner eftermarkedschefen som en af fordelene:

- Før kunne vi kun se, om der var en forskel mellem de to rapporter, men ikke hvad forskellen var. Det kan vi nu, og vi er glade for, at den del er blevet mere gennemsigtig, siger Torben Jørgensen.

Han savner efter opdateringen kun enkelte småting, der ikke er blevet udviklet, såsom at man ikke kan uploade flere fotos ad gangen, samt et ønske om at kunne se bilejernes selvrisiko, hvilket ville gøre dialog nemmere med bilejerne.

Forsi bedre end CABAS

Årsagen til, at Toyota Køge gik med som pilotvirksomhed og hjælpende hånd til Forsikring & Pension skyldes ifølge Torben Jørgensen, at virksomheden gerne ville være med til at skabe udvikling på første hånd, og dermed hjælpe sig selv og andre bilhuse i landet.

- Vi nar naturligvis brugt ressourcer på at være med i udviklingsarbejdet. Men det er småting i forhold til, hvad vi nu får igen. Systemmæssigt får vi ikke noget nu, der er bedre. Branchesnakken om det svenske CABAS er vi ikke tilhænger af, for det vil, efter min mening, betyde flere totalskadede biler på grund af højere reparationstider. I Forsi/Autotaks lægger en del bilfabrikanter tider op, der er med til at holde reparationspriserne nede. Så sammenholdt med de nye og bedre funktioner er vi bedst tjent med at holde fast i Forsi/Autotaks, mener Torben Jørgensen.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094