23948sdkhjf

Fynsk bilhus vælger kæde

Det hurtigvoksende bilhus EngelbrechtBiler træder ind i værkstedskæden CarPeople for at kunne levere bedre service og fleksibilitet. Målet er vækst og masser af loyale kunder.

VÆRKSTEDSKÆDE Det er ikke længere end tre år siden, at bilhuset EngelbrechtBiler slog dørene op på Fynsvej 60 i Middelfart, og nu bliver vækst-virksomheden medlem af den landsdækkende kæde af autoværksteder CarPeople. EngelbrechtBiler - eller CarPeople Middelfart - er siden etableringen i 2016 blevet kontaktet af flere værkstedskæder, men det var først med CarPeople, at det rette match blev fundet.

- Vi har fået rigtig mange tilbud fra kæder i de seneste år, men kun CarPeople deler vores tilgang til kunder og det at drive et værksted. Vores nøgleord er tillid, troværdighed og service, og CarPeople repræsenterer som den eneste samarbejdspartner den kvalitet, jeg kan se mig selv i, forklarer Hardy Engelbrecht Olesen, der leder salgsafdelingen, ifølge en pressemeddelelse fra CarPeople.

Konkret glæder han sig til, at EngelbrechtBiler, som en del af CarPeople, bliver underlagt en grundig kontrol af arbejdet og kundehåndteringen. Det sker gennem mystery shopping og kundetilfredshedsmålinger, ligesom det bliver et krav, at mekanikerne modtager de rette kurser, så deres faglige viden altid er ajourført.

Vækst kræver struktur

Hardy Engelbrecht Olesen stiftede virksomheden sammen med sin søn Jesper Engelbrecht Olesen i 2016, og den beskæftiger i dag ni personer, tre i salg og administration og seks mekanikere. Om få måneder indvier virksomheden et nybygget domicil på 900 kvadratmeter og 5000 kvadratmeter udenfor med god plads til biler.

- Vi er en virksomhed i vækst, og derfor er det en kæmpe styrke for os, at vi kan trække på CarPeoples erfaringer og systemer til at skabe struktur i denne proces. Med professionel hjælp til det administrative, kan vi bruge mere energi på at hjælpe kunderne. Det er nemlig det, vi er gode til, og som vi synes er sjovt. Vi kan lide vores kunder, vi kan lide at snakke med dem, og vi tager altid kundens bil personligt, forklarer Hardy Engelbrecht Olesen.

Han er bevidst om, at branchen har et broget ry, og at der desværre er en del brodne kar i værkstedsverden. Derfor er ærlighed over for kunderne det vigtigste konkurrenceparameter for Hardy Engelbrecht Olesen.

Altid de bedste fagpersoner

Hardy og Jesper Engelbrecht Olesen har fra begyndelsen prioriteret at uddanne nye mekanikere, og i dag er halvdelen af medarbejdere i værkstedet i lære.

- Vi vil helst uddanne vores egne fremtidige medarbejdere. Vi har høje kvalitetskrav til vores medarbejdere. Og det er nemmere at forme de unge fra begyndelsen. Samtidig er vi ikke nervøse for, om vi kan beholde dem, når de er udlært, for vi har bevidst lagt lønniveau og forhold over gennemsnittet, så vi altid kan tiltrække de bedste fagpersoner til værkstedet, fortæller han.mich

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.215