Forsikringsselskaber vinder på vejhjælp
UGENS TAL Vejhjælp er en ekstra sikkerhed at have som er bilejer - særligt i denne sæson med glatføre og uforudsigeligt vejr. Voxmeters undersøgelse viser, at de danske bilejere finder vejhjælp særdeles nødvendigt, eftersom det kun er 10,2 %, der ikke har en vejhjælpsaftale.
Tjek konkurrenten
Når man ser på, hvor danskerne tegner abonnementer på vejhjælp, er forsikringsselskaber den mest populære løsning med en andel på 39,6%. Det er næsten dobbelt så mange, som der har abonnement hos Falck Vejhjælp (22,3 %). Herefter følger andelen af abonnenter hos bilforhandlere med 16,3 %.
Tallene giver indsigt i, hvordan de forskellige udbydere af vejhjælp placerer sig på markedet i forhold til hinanden. De udbydere, der gerne vil erobre større kundeandele, kan med fordel starte med at undersøge, hvad forsikringsselskaberne tilbyder, som de ikke selv gør.