23948sdkhjf

E-handel med danske udstødningssystemer

Dinex tilfører en digital salgsstrategi for at tilbyde kunderne overblik i et stort produktprogram.

BRANCHE-IT Den digitale revolution er over den automotive branche, og nu går også producenten af udstødningssystemer og partikelfiltre til varebiler, lastbiler, busser og industrikøretøjer, Dinex, fra at være analog til at blive en digital aktør med netsalg.

Baggrunden er, at Dinex udvikler mere en 300 nye varenumre årligt til det globale eftermarked. Da det er en nødvendighed for kunderne at kunne finde de rigtige dele til køretøjerne hurtigt og bekvemt, vil det fremover, med få klik, være muligt at finde det perfekte link mellem varenummer og køretøj via nettet hos den danske producent i Middelfart.

- Det er vigtigt at gøre forretning på den rigtige måde, og vores mål er at overstige kundernes forventning, så en ambitiøs partner-platformsløsning er et afgørende krav for vækst, siger salgschef Christina Jørgensen.

Erfaren nethandel-partner

For at gøre dette muligt, skal Dinex’ nye løsning skabe en platform, hvor kunderne kan få god service, håndtere global logistik og optimere den interne administration.

Målet er at øge online-salget. Og her har Dinex fundet den rigtige partner til projektet. Firmaet hedder Hesehus og har mere end 15 års erfaring med e-handel, idet de har arbejdet med andre store B2B og B2C kunder - blandt andet også fra det uafhængige reservedelsmarked. Det gør samarbejdet endnu stærkere, idet Hesehus allerede har automotiv erfaring med viden omkring vigtigheden i at kunne finde de rigtige reservedele hurtigt og nemt, samt at kunne optimere leveringstiden.

Som en producent og teknologisk markedsleder af komponenter, lige fra turbo til afgangsrør til kommercielle køretøjer, ser Dinex frem til at dække det global behov for udstødningsdele.

Med introduktionen af EURO VI normerne har fokus være på reduktion af partikler og NOx. Teknologien til at opnå dette består af en række forskellige kerner, der agerer som katalytiske og mekaniske filtre.

- Vi ser helt klart en øget kompleksitet i vores produktprogram, og vores fremtidige strategi, hvor vi kan tilbyde en e-commerce-løsning til vores kunder, gør, at vi kan informere om nye produkter hurtigere, men også give mere teknologisk viden om produkterne. Det er én af vores styrker som producent af udstødningsdele, siger Christina Jørgensen.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078