23948sdkhjf

Tryg: Usaglige og grundløse beskyldninger

Tryg var det første selskab, der indførte øgede krav til, at reparere efter fabriksforskrifterne, skriver selskabets skadedirektør.

Indlæget er et svar til på dette debatindlæg fra SKAD:

https://www.motormagasinet.dk/article/view/662525/skad_tryg_koster_arbejdspladser

REPLIK Vi har svært ved at genkende den kritik, som SKADs formand, Thomas Krebs retter mod Tryg. Lad mig indlede med at fortælle, at Tryg har 410 reparationsværksteder i Danmark. SKADs medlemmer udfører 2 pct. af alle Trygs værkstedsreparationer. Størstedelen udføres af reparatører under de øvrige bilbrancheorganisationer.

Hos Tryg er kundeoplevelsen altafgørende, når vi indgår leverandøraftaler, derfor er det en kombination af kvalitet, pris og god service, der afspejler netværket af reparatører hos Tryg. Hos Tryg er der frit værkstedsvalg for kunderne. De bliver tilbudt et Tryg Reparationsværksted, men kan også vælge at gå til et helt andet, hvis de foretrækker det.

Det er generelt nogle meget grove anklager uden hold i virkeligheden, som Thomas Krebs kommer med - og særligt når han hævder, at Tryg ikke længere går op i fabriksforskrifterne og sikkerhed.

Tryg var det første selskab, der sammen med Bilbrancheorganisationerne indførte øgede krav til, at reparere efter fabriksforskrifterne, dette fokus er der selvfølgelig fortsat hos Tryg, og der er ikke ændret i kravene til høj kvalitet og sikkerhed, når reparationerne udføres.

Vi kan ligeledes ikke genkende det billede, som Thomas Krebs tegner af, at kompetente og kvalitetscertificerede værksteder ikke vil arbejde for Tryg. Vores netværk er ikke blevet mindre hos Tryg, og vi har ingen udfordringer med at få leverandører i takt med, behovet stiger. De krav, vi stiller til vores netværk afspejler øgede krav fra forbrugerne om digitale løsninger og god gammeldags kundeservice.

I vores samfund er der en generel markedsudvikling, som betyder en stigende konsolidering, dette ser vi også i Autobranchen, hvor denne konsolidering har eksisteret i flere år og kun fortsætter.

Det er endvidere aldeles usagligt at påstå af fusionen mellem Alka og Tryg koster arbejdspladser. Vi har akkurat lige så mange skader i dag, som før fusionen og dermed også lige så mange reparationer, der skal udføres. Reparationerne har altid bevæget sig med den almindelige samfundsudvikling. Det vil den også fremadrettet. Det er derfor vigtigt som reparatør, at man - som størstedelen af landets reparatører i øvrigt også gør - følger den udvikling og sørger for at tiltrække øget omsætning, så man kan fortage de nødvendige investeringer, det kræver, at være førende inden for karrosserireparation.

Mogens Olesen, skadedirektør, Tryg

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093