23948sdkhjf

Dinitrol lancerer elbil sprøjtekoncept

Kæden er klar til at rustbeskytte de mere krævende el- og hybridbiler korrekt med nye og tilpassede produkter.

TILPASNING Efter et langt tilløb lader det til, at danskernes interesse for el- og hybridbiler nu for alvor er vakt. Ifølge Danmarks Statistik steg antallet af nyregistrerede el- og hybridbiler med 280 procent fra 1312 biler i 2017 til 4671 biler i 2018. Alene i januar 2019 lyder tallet på 689 solgte biler af denne type.

På grund af danskernes stigende interesse for el- og hybridbiler har rustbeskyttelseskæden Dinitrol nu lanceret et nyt rustbeskyttelseskoncept til EV-biler.

En el- eller hybridbil består af mange elektriske og kritiske dele, og et af de vigtigste elementer er batteriet, som man fra producentens side plastafdækker i hele vognbunden. Denne omfattende plastdækning holder imidlertid på fugt, som dermed øger risikoen for rustangreb.

- I Danmark har vi et af verdens mest rustfremkaldende klimaer, og meget tyder på, at rust trives endnu bedre i el- og hybridbiler. Det skyldes, at der er væsentligt flere forbindelser og samlinger samt elektronik i denne type biler, så der, alt andet lige, vil danne sig mere krybestrøm i elbiler end i benzin- og dieseldrevne biler, siger Mogens Vestergaard Hansen, der er teknisk chef hos Dinitrol.

Specialprodukter udviklet

Rustbeskyttelse af denne type biler kræver specialister med mange års erfaring. Dinitrol har behandlet biler 50 år i Danmark og igangsætter kurser målrettet fagfolk som et led i sit nye koncept. Det er et lovkrav, at fagfolk, der skal arbejde med elbiler, har en særlig uddannelse, og disse forhold indgår naturligvis i Dinitrols kurser.

Derudover har rustbeskyttelseskæden udarbejdet detaljerede sprøjteskemaer og produceret specialprodukter til el- og hybridbiler med hensyn til batterikassen, hvilket giver bilejerne sikkerhed for, at rustbeskyttelsen bliver påført korrekt og ikke skader kritiske elektroniske dele og sensorer.

Vi er de første

- Som kæde er det vigtigt for os, at vi kan tilbyde danske bilejere den bedste rustbeskyttelse af deres biler, uanset om de har en benzindrevet bil eller kører i en el- eller hybridbil. Med vores nye koncept bliver vi de første i branchen herhjemme til at specialisere sig inden for dette felt, og vi er naturligvis spændte på at se, hvordan det bliver taget imod både af fagfolk og forbrugere, siger Morten Geisler Schouboe, direktør for Dinitrol Danmark.

Det nye rustbeskyttelseskoncept til el- og hybridbiler er tilgængeligt landet over.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094