Disse reklamer huskes bedst - klar fransk føring
UGENS TAL Med de mange reklamer på sociale og traditionelle medier, er der en stigende konkurrence om forbrugernes opmærksomhed. Voxmeters seneste tal viser, hvilke bilmærker flest danskere husker at have støt på reklamer fra.
Citroën ligger klart i toppen hvad angår danskernes reklamehukommelse. Således ligger de med deres 22 procent, fire procentpoint over deres tre nærmeste konkurrenter, Audi, VW og Peugeot, med deres 18 procent.
I den helt modsatte ende husker kun hhv. to og tre pct. af danskerne reklamer fra Porsche, Mitsubishi og Honda. Det meget store spænd imellem de ledende bilmærker, og dem i bunden af grafen, må tjene som stof til eftertanke for disses importører.
Reklameerindring påvirker de potentielle køberes top of mind bevidsthed meget, og derfor må det være i importørernes interesse, at sørge for at hæve danskernes erindring af deres mærker. Hvordan de kan gøre dette, kan Voxmeters CEM Cars Intelligence give et klart svar på.