23948sdkhjf

Voxmeter-analyse: Bilkøbere forlanger høj service

Forhandlerens serviceniveau har høj betydning for mere end hver anden bilkøber, viser ugens analyse fra Voxmeter.

UGENS TAL Serviceniveauet hos forhandleren betyder meget for bilkøbernes overvejelser om hvilken bil de skal købe næste gang. Voxmeters tal viser at 63 pct. af bilkøberne vurderer, at serviceniveauet hos deres forhandler har høj eller meget høj betydning for deres næste bilkøb. Tallene afslører også store forskelle imellem de potentielle kunder af de forskellige bilmærker.

Serviceniveauet betyder mest for de potentielle købere af Skoda, hvor 80 pct. af kunderne vurderer at serviceniveauet i høj eller meget høj grad er vigtigt for deres bilkøb. Derefter følger Suzukis og Kias potentielle kunder, med hhv. 73 og 68 pct.

I den helt anden ende af skalaen finder man Volvo og særligt Mercedes-Benz. Under halvdelen (45 pct.) af Volvos potentielle kunder vurderer serviceniveauets betydning som høj eller meget høj for deres kommende bilkøb. For Mercedes-Benz potentielle kunder er det kun 39 pct.

Generelt fremgår det tydeligt, at serviceniveauet hos forhandlerne betyder mindst for de potentielle købere af premium bilmærkerne. Både Audi, BMW og Mercedes-Benz findes i bunden af oversigten, med hhv. 62, 61 og 39 pct. bauer

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.203