23948sdkhjf

Syv nye forretningsledere hos Bosch

2-årig uddannelse for ledere af Bosch Car Service-værksteder er slut for i alt syv nye ledere.

UDVIKLING Som værkstedsleder i Bosch Car Service-kæden kan man komme på en længerevarende forretnings- og lederuddannelse. Uddannelsen tager to år og kommer blandt andet omkring optimering af driften, personlig ledelse, rekruttering af medarbejdere samt kundetilfredshed.

Bosch Car Service Danmark har udviklet uddannelsen, som i form og indhold er målrettet indehavere, ledere og medarbejdere i Bosch Car Service-organisationen i Danmark.

Inden Covid-19 lukkede Danmark ned, bestod syv deltagere Bosch Service Excellence-uddannelsen. Det gælder:


- Michael Banke fra Autoværkstedet Aaløkkesholm i Odense

- Morten Raahauge Jensen fra M. Skotte i Sakskøbing

- Mads Borgstrøm fra AutoCenter København i Gentofte

- Aldin Malagic fra AutoCenter København i Hvidovre

- Christa Hachmann fra Elektro i Svendborg

- Rodi Habo fra Rodi’s Autocenter i Næstved

- Klaus Johannesen fra Bosch Car Service Viborg

Seks moduler

- Med uddannelsen har deltagerne fået omfattende viden og træning i at lede deres Bosch Car Service-værksted på bedste vis - såvel organisatorisk som forretningsmæssigt. Den to-årige uddannelse er delt op i seks moduler, som tilsammen kommer omkring et bredt spektrum af emner, der er relevante i hverdagen på et Bosch Car Service-værksted, forklarer kædechef Jacob Mortensen.

Effektiv drift og personlig ledelse

Det første modul handler eksempelvis om at optimere driften, så værkstedet skaber de bedst mulige resultater på den mest effektive måde. Blandt andet lærer deltagerne at anvende styringsværktøjer.

Et andet modul sætter fokus på lederrollen. Her får den enkelte deltager udviklet sin forståelse af sin egen personlighed og handlingsmønstre som leder. Deltagerne lærer også at anvende nogle personlige ledelsesværktøjer i forbindelse med de ledelsesopgaver, hverdagen på et værksted byder på.

Lærer at rekruttere topkvalificerede medarbejdere

Et andet ledelsesaspekt er rekruttering. Deltagerne får udviklet deres blik for talent og evnen til at skelne mellem de gode og de allerbedste medarbejdere. De lærer om forskellige medier og metoder til at rekruttere medarbejdere og får værktøjer og teknikker til at finde de bedst kvalificerede.

Tilfredse og loyale kunder

Flere moduler går i dybden med, hvordan kunderne får en god oplevelse af værkstedet.

- Deltagerne får styrket deres forståelse for, hvordan kunderne bliver endnu mere tilfredse og opbygger loyalitet over for værkstedet. Uddannelsen kommer blandt andet omkring forskellige personligheds typer og omhandler både private og erhvervskunder, forklarer Jacob Mortensen.

Der er undervisning i, hvordan værkstedet får nye kunder - og ikke mindst gør de eksisterende kunder så tilfredse, at de fortsætter med at benytte værkstedet. Deltagerne lærer desuden om, hvordan de kan håndtere kundeklager, så kunderne ender med at blive tilfredse.

Styrker værkstedernes kvalitet yderligere

Hvert af de seks moduler varer to dage, og uddannelsen slutter med en eksamen.

Bosch Service - netværket tæller over 17.000 certificerede værksteder, der, ud over Bosch Car Service kæden, også omfatter Bosch Diesel Center, hvilket gør det til én af de største, uafhængige kæder i verden. Bosch Car Service kæden har desuden 100 års jubilæum i 2021.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093