Online-booking skal give flere kunder
VERDENSNYHED Autoværkstedskæden Bosch Car Service vil give alle kunder et eksakt overblik over pris på serviceeftersyn og andre typiske værkstedsopgaver til deres bil, når de booker på nettet.
Bosch Car Service er dermed verdens første værkstedskæde, der tilbyder denne gennemsigtighed.
- Det, der gør vores løsning unik er, at kunden blot taster sit registreringsnummer ind, og så ved systemet præcis, hvilken bil der er tale om, hvilke reservedele der passer til, samt hvad den ønskede service koster - uanset om det er olieskift eller lygtekontrol, siger Jacob Mortensen, der er kædechef i Bosch Car Service.
Online booking-systemet, MyBoschCarService, lanceres i hele Europa og omhandler mere end 7000 Bosch Car Service værksteder.
Bosch Car Service har udviklet systemet over en længere periode, og det har krævet en del arbejde af kædens 100 værksteder i Danmark, der har fodret systemet med en masse prisdata på de forskellige biltyper.
- Vi lancerer dette tilbud for at give kunderne gennemsigtighed og ikke for at konkurrere med de tilbudsportaler, man kender fra markedet. Bosch Car Service skal som sådan ikke konkurrere på pris, men derimod på kvalitet og et veludført arbejde efter fabrikkernes forskrifter, siger Jacob Mortensen.
Digitalisering giver mersalg
Når en bil får udført et serviceeftersyn hos Bosch Car Service, opretholdes nybilsgarantier fra fabrikken, og samtidig bliver der brugt Bosch-reservedele af samme høje kvalitet som kendes fra bilfabrikkerne, oplyser han i en pressemeddelelse.
I interesseorganisationen Dansk Bilbrancheråd hilser man det digitale tiltag fra Bosch Car Service velkommen. Direktør i foreningen, Erik S. Rasmussen, påpeger dog, at der er stor forskel på behovet for digitale løsninger fra et værksted på Østerbro og et på Læsø.
- Generelt er online booking-systemer meget efterspurgte - særligt blandt unge mennesker, der er vant til at bestille produkter og services på nettet. Vi anbefaler i meget høj grad vores medlemmer at kigge grundigt på de it-muligheder, der er. Der er stadig for mange automekanikervirksomheder, der ikke kender nok til de fordele, digitaliseringen giver, såsom mersalg og øget kundetilfredshed, udtaler Erik S. Rasmussen.
Bosch Car Service Er en landsdækkende autoværkstedskæde med 100 værksteder fordelt over hele landet. |