23948sdkhjf

Franske mærker huskes bedst

Citroën og Peugeot ligger i toppen, når danskerne bliver spurgt til, hvilke bilreklamer de husker bedst, viser ugens analyse fra Voxmeter.

UGENS TAL Danskerne bombarderes med reklamer, både traditionelle tv- og avisreklamer og sponsorerede opslag på sociale medier. Dertil kommer omtale i aviser og blade og på nettet. Voxmeters seneste tal viser, hvilke bilmærker flest danskere husker at have stødt på reklamer fra inden for de seneste to uger.

Biler fra Interdan ligger klart i toppen. Således indtager Citroën og Peugeot de to første pladser med en erindringsprocent på henholdsvis 27 og 20 procent. Herefter følger to Semler-mærker, Volkswagen og Audi med henholdsvis 19 og 18 procent. Så følger endnu et Interdan-mærke, Opel med 17 procent. Først på en sjetteplads - og de efterfølgende fem placeringer, dukker der mærker op, der ikke er en del af de to importgiganter.

I den helt modsatte ende har kun to procent bemærket omtaler af nichemærker som Jaguar, Subaru og Porsche.

Voxmeter oplyser, at reklameerindring påvirker de potentielle køberes top of mind bevidsthed ganske meget, og derfor må det være i importørernes interesse, at sørge for at hæve danskernes erindring af deres mærker.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.08