Franske mærker huskes bedst
Citroën og Peugeot ligger i toppen, når danskerne bliver spurgt til, hvilke bilreklamer de husker bedst, viser ugens analyse fra Voxmeter.
Q: ”Hvilke bilmærker har du set, hørt eller læst reklame for eller omtale af inden for de seneste to uger?”. Stikprøve: 13.000 nationalt repræsentative interviews. Maksimal statistisk usikkerhed: +/- 0,86%-point.
UGENS TAL Danskerne bombarderes med reklamer, både traditionelle tv- og avisreklamer og sponsorerede opslag på sociale medier. Dertil kommer omtale i aviser og blade og på nettet. Voxmeters seneste tal viser, hvilke bilmærker flest danskere husker at have stødt på reklamer fra inden for de seneste to uger.
I den helt modsatte ende har kun to procent bemærket omtaler af nichemærker som Jaguar, Subaru og Porsche.
Voxmeter oplyser, at reklameerindring påvirker de potentielle køberes top of mind bevidsthed ganske meget, og derfor må det være i importørernes interesse, at sørge for at hæve danskernes erindring af deres mærker.