23948sdkhjf

Spray-kampagne møder modstand

Det er ikke for trafiksikkerheden, at Volvo har lanceret deres LifePaint, der får cyklister til at lyse op, lyder kritikken.
MEDIESTUNT 3000 spraydåser med det såkaldte LifePaint, der kan få alt fra cykler til sko, hundehalsbånd og andet, der bevæger sig på gade og stræder, er blevet delt ud i Storbritannien. Det er Volvo, der står bag produktet. Deres håb er, at det kan være med til at sikre, at der i 2020 ikke er nogen mennesker, der bliver alvorligt trafikskadet med en Volvo involveret.

Det mener kritikkere dog blot er et markedsføringstrick, der ikke løser nogen problemer. Ifølge Ingeniøren har cykelentusiast og -skribent Mikael Colville-Andersen, der står bag hjemmesiden Copenhagenize , startet en underskriftsindsamling, der har til sinde, at alle Volvoer selv står for at oplyser vejene og bliver dækket af LifePaint. Han skriver nemlig på sin hjemmeside, at der er tale om en glidebane, hvor der bliver produceret dårlige produkter, der bliver taget seriøst.

I første omgang er Volvos spray stadig på forsøgsbasis udenfor London.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109