CarPeople flytter ind hos Aunsbjerg
Værkstederne i Kolding og Horsens kan nu servicere alle bilmærker.
Morten Buus, direktør og partner i Aunsbjerg, fortæller, at CarPeople konceptet passer godt ind i firmaets forretningsmodel.
- Med CarPeople får vi nu et setup, så vi kan servicere og reparere biler af andre mærker samtidigt med, at kunderne opretholder fabriksgarantien, noget vi tidligere kun kunne tilbyde vores kunder der kører Citroën, Peugeot og Opel, som vi selvfølgelig fortsat er autoriseret værksted for, siger han og fortsætter:
- Vi er stolte og glade for, at Aunsbjerg nu kan tilbyde de populære servicepakker og serviceaftaler, uanset hvilket bilmærke kunden kører i.
Digitalt værksted
CarPeople er en helt ny værkstedskæde, som tæller 17 værksteder over hele landet. CarPeople har en målsætning om at åbne et bredt dækkende netværk af værksteder i løbet af de næste par år, hvilket vil gøre dem til en væsentlig aktør i den danske autobranche.
Michael Mikkelsen, som er kædechef i CarPeople, fortæller, at CarPeople bliver et digitalt værksted, hvor bilejerne online kan kommunikere med det lokale værksted. Forespørgsel på priser og online booking af for eksempel et service eller en reparation, er blot en del af den service, som et CarPeople værksted kommer til at tilbyde sine kunder.
Beholder identitet
- CarPeople har en række kvalitetskrav, man som værksted skal kunne opfylde for at blive medlem af kæden. Det er CarPeople Kvalitetsprogram, der har været hovedårsagen til, at Aunsbjerg er blevet en del af CarPeople, siger Morten Buus.
Kvalitetskravene indebærer blandt andet, at der på alle værksteder skal være en uddannet autoteknikker, som kan sikre, at værksteder har personale, der er uddannet i at fejlsøge biler, en opgave der ofte driller. Desuden har de reservedele, CarPeople benytter på værkstederne, en kvalitet tilsvarende originale reservedele. Derfor ydes der tre års garanti på alle reservedele.
Hos CarPeople lægges der vægt på at indlemmelsen i kæden ikke spolerer værkstedernes egenart.
- I forbindelse med etableringen af CarPeople har det været vigtigt, at vores medlemmer har kunnet beholde deres lokale identitet. Mange kunder er meget loyale over for deres værksted, og det har derfor været vigtigt, at både kunder og nye medlemmer har kunnet være trygge ved den nye kæde, lyder det fra Michael Mikkelsen, kædechef hos CarPeople.