Firedobler årets resultat: Vi ligger godt i svinget
Der er styret en stor bue uden om, hvad der måtte være afledte effekter af pandemien, når man kigger på Intopits nyligt publicerede årsregnskab for sidste år.
- Vi er godt tilfredse. Vi har to dele, - det ene er vores leasingkoncept, som gik ubesværet igennem Corona, og så har vi sideløbende med det vores værkstedskoncept, som vi har investeret i, siger Magne Jakobsen, administrerende direktør i Intopit til Motor-magasinet.
Der vil komme nogle bump på vejen, men vi ser positivt på det. Vi synes selv, vi ligger godt i svinget med det koncept, vi har Magne Jakobsen, adm. direktør, Intopit
Med et resultat på 4,4 mio. kr. mod 1,2 mio. kr. i 2020 er det svært at se, at der skulle have været udfordringer på vejen for det jysk forankrede leasingfirma.
Svaret skal, ifølge Magne Jakobsen findes delvist i, at konceptet adskiller sig fra konkurrenterne og med indretningen af det, har det været muligt at undvige de samme udfordringer, som andre har stået i.
- Vores leasingkoncept er særligt, fordi det ikke binder sig fast på særlige bilmærker. Det betyder, at kunden ikke kan vælge mærket selv men volumen, og det giver mig en vis rådighed til at opkøbe det, der nu engang er til rådighed på markedet. På den måde har jeg handlet mig til at holde vækst og flow i forretningen trods de udfordringer, branchen har med hensyn til leveringstid, forklarer Magne Jakobsen.
Strengere markedsvilkår
Ifølge den administrerende direktør kigger Intopit mod et resten af år 2022, der i høj grad kommer til at handle om at styrke værkstedsdelen.
- Vi har åbnet tre nye værksteder i Aarhus, Aalborg og Fredericia, og vi har lavet gode serviceaftaler, samtidig med at vi er repræsenteret i flere landsdele. Samtidig har vi lavet samarbejde med en agentur fem steder i Danmark, der står for bilindretning, så på den måde sikrer vi indtægter på værkstedssiden, selvom der kommer stigende flere elbiler og mindre vedligeholdelse, siger Magne Jakobsen og tilføjer, at de også er på udkig efter flere værksteder.
Med verdenssituationen i øjeblikket er han dog godt klar over, at det ikke kan køre helt ud ad den lige landevej resten af året.
- Vores udfordring bliver at indkøbe nye varebiler. Det bliver strengere og strengere med de markedsvilkår der er lige nu, siger han og fortsætter:
- Der vil komme nogle bump på vejen, men vi ser positivt på det. Vi synes selv, vi ligger godt i svinget med det koncept, vi har. Vores strategi fra starten var at skabe et leasingkoncept, der kan tilbyde fleksibilitet og god service, og det er også det, vi kan mærke, kunderne efterspørger, lyder det.