Istobal medejer af Ninki Bilvask
Daglig drift og service fortsætter som hidtil med Kim Mogensen som direktør.
- Med opkøbet ønsker Istobal at sikre sig de danske innovationer og den markedsposition på 40 procent af det danske bilvaskmarked, som Ninki Bilvask gennem årene har opbygget, oplyser Kim Mogensen, som grundlagde Ninki Bilvask i 1995.
Blandt de innovationer, som Ninki Bilvask gennem årene har udviklet og kunnet tilbyde sine kunder, er dansk maskinsoftware, Spoiler Protection, WiperCap, Ninki Smart, Zone Sikkerhed, biologisk vandrensning, rustfrit undervognsskyl, fotobarriere, svanemærkning, Multimat med Dankort, kodestart og Internet Vaskeklub.
For at styrke sin position på verdensmarkedet vil Istobal fremover derfor også tilbyde disse produktudviklinger, til markeder andre steder end i Danmark. Senest har Istobal etableret en fabrik i Brasilien, som fremstiller vaskemaskiner til busser og lastvogne. Desuden har Istobal opkøbt en fransk fabrikant af togvaskeanlæg.
Opkøbet er med til at sikre, at Ninki Bilvask også i fremtiden vil udvikle nye innovationer. Den væsentligste forskel er nu, at det sker i fællesskab med Istobals udviklingsafdeling i Spanien. Ninki Bilvask er dermed ikke længere alene afhængig af Kim Mogensens tekniske kompetencer.
Flere fordele
- Opkøbet får ikke udadtil nogen betydning for den daglige drift og høje servicestandard, da det også vil sikre Ninkis ansatte og styrke vores fælles mål om at gøre vores produkt endnu mere konkurrencedygtigt på markedet, siger Kim Mogensen.
Kim Mogensen fortsætter som direktør for Ninki Bilvask/Istobal. Han beholder desuden selv Ninki Car Care, som i dag leverer kemi til over 55 procent af det danske marked. Ligeledes beholdes firmaet Wash-App, som lige nu lancerer en App-løsning til opstart af bilvask, og som hen over foråret desuden testes til salg af brændstof. Desuden beholder Kim Mogensen fem andre selskaber, som ikke har tilknytning til bilvaskebranchen.
- Det har naturligvis været en stor beslutning at sælge mit livsværk til Istobal, men jeg er overbevidst om, at det på den lange bane vil være til stor gavn for såvel ansatte som kunder, siger Kim Mogensen. Han retter også en tak til kunderne for den store tillid, der gennem årene er blevet vist Ninki Bilvask A/S, og han ser frem til et fortsat godt og positivt samarbejde.