23948sdkhjf

Få styr på korrekt taksering

Lakkoncernen pierre.dk har succes med seminarer i taksering ved lakopgaver

KURSUS Nordeuropas største lakkoncern, pierre.dk Autolakering A/S har etableret egen videreudviklingskoncept på koncernens hovedkontoret i Kolding, hvor der jævnligt afvikles seminarer i korrekt taksering af forsikringsskader. Konceptet er henvendt til de medarbejdere ude i bilhusene, der typisk står for at taksere indkomne skader.

- Det har længe været et ønske, at vi ville optimere på dette område. Der er store fordele både for vores kunder, forsikringsselskaberne og os i, at de konkrete skader bliver takseret korrekt første gang, idet vi herved frigiver ressourcer i alle led i værdikæden, der kan anvendes på værdiskabende aktiviteter, siger Bo Jacobsen, administrerende direktør i pierre.dk.

Tidsbesparende taksering
Carsten Andreassen er - sammen med Lasse Jæger - tovholder for videreudviklingskonceptet, og der allerede er afviklet flere videreudviklingsseminarer.

- Vi har i første omgang fokuseret på det danske marked. Vi kan afvikle et seminar i løbet af en halv dag, og det er naturligvis uden beregning for vores kunder, fortæller Carsten Andreassen.

- Det vil oftest være pladeværkføreren, og det har altså vist sig, at det er en rigtig god investering for bilforretningerne, at de sender en eller to mand afsted her til Kolding i en halv dag. Der er nemlig store gevinster ved at blive bedre til at taksere lakskaderne, understreger han.

Det sker således ofte, at man skal ud i en ny taksering, fordi den første taksering viser sig ikke at holde. Og alene dér spares der kostbar arbejdstid i hverdagen ved at deltage i seminaret.

Dialog skaber forståelse
Carsten Andreassen oplyser at pierre.dk fremadrettet også vil tilbyde seminaret til taksatorerne.

- Målet er, at der via dialog kan skabes en fælles forståelse for en korrekt skadekalkulation. Dermed kan vi reducere ressourcespildet i samtlige led af værdikæden og undgå forskellige fortolkninger, dobbelt håndtering af kalkulationer med mere. Det siger næsten sig selv, at hvis takseringen bliver korrekt i første forsøg, så er det besparende på alle parametre. Desuden giver det et hurtigere flow på værkstedet, hvilket igen giver mulighed for at håndtere flere opgaver og ikke mindst kortere reparationstider til gavn for alle parter, pointerer Carsten Andreassen. bauer

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.503